Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

Ο Τσίπρας και η μόρφωση!!!



...σαν να λέμε το νερό και η φωτιά... αντάμα!

Φωτογραφία: Nick Paleologos / SOOC
- Κοίτα δω, η... ελπίδα έρχεται παραπατώντας!
    Χθες, λέει, επεσκέφθη ο δόκτωρ της κορυφαίας επιστήμης, της Παντελούς Ασχετοσύνης, το Υπουργείο Α-παιδείας. Ένα υπουργείο το οποίο μεγαλούργησε υπό την εμπνευσμένη ηγεσία ενός μουτρωμένου Μπαλντά, ενός πληθωρικού Φίλη και ενός άχρωμου, άγευστου και άοσμου σημερινού, του οποίου το όνομα μου διαφεύγει, χωρίς να παραγνωριστεί και η συμβολή ενός αυθεντικού γελωτοποιού, του αλλοπρόσαλλου κ. Ζουρλάρη.

   Από τα λίγα που συγκράτησα από την σπουδαία αυτή επίσκεψη του αρμοδιότατου περί τη μόρφωση ηγέτου μας, είναι η 14/χρονη διάρκεια σπουδών σε πρώιμη, βασική και μέση εκπαίδευση.

   Εικάζω πως, έχοντας ο ίδιος... καταφέρει να αποφοιτήσει από το Μετσόβειο σε 11 μόλις χρόνια, σκόπιμο θα ήταν να καθορίσει 12/ετείς σπουδές στην ανωτάτη παιδεία. Και μόνο το επιχείρημα πως έτσι θα δείξει στους χαχόλους οπαδούς του, ότι αποπεράτωσε σπουδές σε λιγότερο του κανονικού χρόνου, άρα πρόκειται περί... «διάνοιας», αρκεί γιά μιά τέτοια απόφαση.

    Πάντως, γιά τις χρήσιμες μαθητικές και σπουδαστικές λειτουργίες, π.χ. καταλήψεις, απεργίες, αποχές, προπηλακισμούς καθηγητών, τεχνολογία μολότωφ και άλλα τέτοια συναφή μιάς αξιοπρεπούς σπουδαστικής διαδρομής, δεν άκουσα κουβέντα.
   Χωρίς άμεση αντίληψη -απαξίωσα να παρακολουθήσω έναν Τσίπρα να ασχολείται με την... Παιδεία-  θεωρώ βέβαιον πως θα εξήγγελε την δημαγωγική κατάργηση των αντιπαθητικών... εξετάσεων. Κάτι απόλυτα φυσικό γιά έναν άνθρωπο που αυτές των ταλαιπωρούσαν επί χρόνια και πολύ φυσικό είναι να τις αντιπαθεί σφόδρα!

   Και γιά να σοβαρευτούμε, αν δεν ξεριζωθεί -και μάλιστα κλοτσηδόν- ο κομματισμός και η πολιτικοποίηση από τα σχολεία, σε όλες τις βαθμίδες, η δημόσια Παιδεία προκοπή δεν θα δει και το μόνο που θα προσφέρει είναι λίγα κολλυβογράμματα, που θα μας επιτρέπουν να διασκεδάζουμε με τα «μαργαριτάρια» των πάσης φύσεως μαρκουτσοφόρων. (π.χ. υλοτόμευση, με τα όπλα παρατεταμένα, να τους περισυνελέξουν, τους απαλλάζουμε και άλλα τέτοια απολαυστικά).  Εννοείται πως θα πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα και ο απόλυτος διαχωρισμός διδασκόντων και διδασκομένων. Καμμία φοιτητική ανάμειξη στα διοικητικά των Ανωτάτων Ιδρυμάτων. Καμμία αρμοδιότητα άμεσης κριτικής των καθηγητών από τους φοιτητές, θρασείας προσέγγισης και τραμπουκισμού. Μόνο σεμνότητα και σεβασμός των κάτω προς τους άνω, που οφείλεται στη θεσμική κατανομή αρμοδιοτήτων. Σε περίπτωση αναξιότητος καθηγητού -κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί- να εφαρμόζονται, με ιεραρχική διαδικασία προβλεπόμενες, ανάλογες ποινές. Ειδικά όργανα επιθεώρησης να θεσπιστούν και να λειτουργήσουν γιά τέτοιους ρόλους. Αυτά που, πιθανώς, συμβαίνουν στην Οξφόρδη, το Ήτον και το ΜΙΤ ας ισχύσουν κι εδώ, αφού όμως πρώτα τα Πανεπιστήμιά μας, π.χ. το Δημοκρίτειο της Θεσσαλονίκης, πάψουν να είναι ελεύθεροι οίκοι ανοχής, ανοιχτοί τεκέδες, ρυπαροί σκουπιδότοποι, τοίχοι αναρτήσεως παντοίας κουρελαρίας, χώροι θερινών κατασκηνώσεων της διεθνούς αλητείας και πεδία πολεμικών ασκήσεων, με καταλήψεις και συμπλοκές, και ξαναγίνουν Πνευματικά Ιδρύματα, όπου θα παρέχεται -και μόνο- επιστημονική έρευνα και θα μεταλαμπαδεύεται η γνώση. Ατέρμονες πολιτικολογίες και κομματικές διαμάχες... στοπ.  (Παρά τις αντιρρήσεις του συριζέου ουρακοτάγκου με το σκουλαρικάκι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου