Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2009

Προτάσεις

Αυτή τη στιγμή, το δυνατό χαρτί, το πιό αβανταδώρικο, των τρομολάγνων και καταστροφολογούντων ΜΜΕ είναι η γρίπη, η οποία κατά την εποχή, σερβίρεται με διάφορους τρόπους, ανάλογα με το ποιά ομάδα πληθυσμού βρίσκεται κοντύτερα στον " κίνδυνο ".
Τώρα είναι η σειρά των σχολείων να " παίξουν ". Ως γνωστόν, το Σεπτέμβριο μπαίνουν δυνατά στο " παιχνίδι " τα σχολεία. Ηδη μπήκαν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί. Και το ερώτημα μέγα και επείγον! Να ανοίξουν η να μην ανοίξουν !
Η στήλη συμμετέχουσα, κατά παγία θέση της, σε όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν την έρημη τούτη χώρα προτείνοντας λύσεις, ( συνήθως τις καλύτερες ! ) και σκεφθείσα εμβριθώς καταλήγει στην εξής ρηξικέλευθη πρόταση, με την ευχή να εισακουσθεί και υιοθετηθεί, για το καλό του τόπου και της κοινωνίας. Η πρόταση απευθύνεται, κατά βάσιν, στα συναρμόδια Υπουργεία Υγείας και Παιδείας αλλά και σε όλους τους πολυποίκιλλους αρμόδιους" φορείς " ( πολύ μ' αρέσει αυτή η λέξη ! Με ξετρελλαίνει όταν την ακούω ! Έχει τέτοια δύναμη, τέτοια ουσία και αποπνέει τόση σιγουριά κι εμπιστοσύνη ! )
Επειδή είναι γνωστόν ότι οι ιοί επωάζονται, δυναμώνουν και μεταδίδονται ταχύτερα μέ το κρύο, συνεκτιμώντας και όλους τους άλλους παράγοντες οι οποίοι θα επηρεάσουν, θετικά η αρνητικά, την όλη κατάσταση, η στήλη προτείνει.
" Τα σχολεία να ανοίξουν το Μάιο " ! Εκεί κοντά στη λήξη του σχολικού έτους όταν θα αρχίσει να ζεσταίνεται αισθητά ο καιρός και θα απομακρύνεται γιά τα καλά ο κίνδυνος της επιδημίας !
Να γίνει η γνωστή, καθιερωμένη πλέον, " πενταήμερη" εκδρομή και να κλείσουν πάλι !
Το κοινωνικό όφελος από μιά τέτοια απόφαση θα είναι πολλαπλό και τεράστιο, καθ' όσον .
- α ) Θα περιορισθούν ( λέω περιοριστούν κι όχι εξαφανιστούν διότι μερικοί θα συνεχίσουν το βιολί τους, έστω και με κλειστά σχολεία. Το χούι δεν κόβεται. ) οι κινητοποιήσεις, οι καταλήψεις και οι καταστροφές στα σχολεία. Όσο νάναι απο το Μάιο και μέχρι τη λήξη τι να προλάβεις να κάψεις. Δε σε παίρνει ο χρόνος !
Σε εποχές, οικονομικά, δύσκολες η πρόταση αποκτά ενδιαφέρον και γιά το Υπουργείο των Οικονομικών, το οποίον οφείλει να τη μελετήσει και να επέμβει.
- β) Θα γλυτώσουν μερικοί καθηγητές και πρυτάνεις το καθιερωμένο γιαούρτωμα και όλους τους άλλους γνωστούς προπηλακισμούς ( σφαλιάρες, κλωτσές, ουουου, και άλλες αποδοκιμασίες, μπινελίκια, φτυσίματα ) και την, εν γένει, ξεφτίλα η , κατ' άλλους, τον " προσήκοντα σεβασμό " με τον οποίον η συμπαθής μερίδα της εξοργισμένης και συνεχώς διεκδικούσης " φοιτητιώσας " και " μαθητιώσας " νεολαίας τους περιβάλλει συνεχώς. Και με τη πρώτη ευκαιρία, τον εκδηλώνει.
- γ) Η χώρα θα συμβάλλει στη μείωση των παγκόσμιων εξοπλισμών καθ' όσο θα ελαττωθεί, οπωσδήποτε, η παραγωγή βομβών " μολότωφ ", αν και, επ' αυτού, διχάζονται οι γνώμες δεδομένου ότι ούτε ο Δήμος αποσύρει εντελώς τους κάδους των σκουπιδιών, ούτε τα καταστήματα και, κυρίως οι Τράπεζες, αντικαθιστούν τις τεράστιες, προκλητικές και εύθραυστες τζαμαρίες τους με κάτι ποιό ανθεκτικό και αποτρεπτικό υλικό ( π. χ. χαλύβδινα αντιαρματικά πετάσματα 50 χιλιοστών ).
Επιμένουν, ανοήτως, στη χρήση των αναχρονιστικών υαλοπινάκων που με την αστραφτερή γοητεία τους αποτελούν σταθερή αξία και ισχυρότατο μαγνήτη γιά τον κάθε σωστό και συνεπή κουκουλοφόρο . ( Και μετά σου λέει, φταίει ο φονιάς ! )
- δ) Οι καφετέριες, τα μπαρ και τα πέριξ των σχολείων και Πανεπιστημίων στέκια, ( σφαιριστήρια, μπιλιάρδα, ποδοσφαιράκια, ιντερνέτ καφέ, κλπ) τα οποία ενθουσιωδώς υπεδέχθησαν τη πρόταση, θα δουν με ανακούφιση τις εισπράξεις τους να αυξάνονται,οπότε έχουμε και σημαντική τόνωση της οικονομίας των σχετικών, συμπαθών, κλάδων.
-ε) Οι καθηγητές, τρομερά κουρασμένοι από την εξαντλητική διδασκαλία της περασμένης χρονιάς, δεδομένου ότι τα μαθήματα επεξετάθησαν, κατά περίεργον τρόπο, πέραν των 23 ( ! ) εργασίμων ημερών θα έχουν όλη την ευκαιρία να ξεκουραστούν, αναλάβουν δυνάμεις και ασχοληθούν , απερίσπαστοι, ήρεμοι και με άνεση χρόνου, με τις συνδικαλιστικές τους δραστηριότητες και τα "θεσμικά " τους αιτήματα περί "αναβάθμισης" της παιδείας, σπουδαιότερο των οποίων είναι.... η αύξηση του μισθού τους !
- στ) Το Υπουργείο, ανενόχλητο, ήρεμο και μακάριο, απαλλαγμένο από τη πίεση του χρόνου, των πορειών, των διαμαρτυριών και των καταλήψεων θα μπορεί με νηφαλιότητα και άνεση να επεξεργάζεται σχέδια επί σχεδίων για συνεχώς εξαγγελομένη και μηδέποτε πραγματοποιουμένη
" εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ".
Να συνεχίζει τις ατέρμονες συζητήσεις με τους κοινωνικούς του " εταίρους " ( άλλη μιά λέξη που με ξετρελλαίνει και καταγοητεύει καθ' όσον με παραπέμπει νοσταλγικά στα παιδικά μου χρόνια και στις κοινωνικές " εταίρες " της οδού Ακομινάτου και των γύρω δρόμων όπου, πιτσιρικάδες, εκτονώναμε τις νεανικές μας ορμές με εξασφαλισμένη την, έστω και υποκριτικά, κοινωνική συναίνεση τους. Ωραίο πράμα, τελικά, ο κοινωνικός εταιρισμός ! ) , να γράφει, να σβήνει, να καταρτίζει προγράμματα, σχέδια, πλάνα, άξονες, φούμαρα κι ο καιρός να περνά, χωρίς ν' αλλάζει τίποτε, παρ' όλες τις ηχηρές , φραστικές " μεταρρυθμίσεις ".
Νομίζω ότι οι, προηγουμένως, εκτεθέντες λόγοι και τα εξ αυτών προκύπτοντα ωφελήματα επιβάλλουν την εφαρμογή του μέτρου, τουλάχιστον, για το τρέχον εκπαιδευτικόν έτος. Αν δε, αποδειχθεί και επιτυχημένο ( πράγμα δια το οποίον η στήλη ουδεμία διατηρεί αμφιβολία ) προτείνεται η μόνιμη καθιέρωση του.
Ούτως η άλλως, σήμερα, κανείς δεν μαθαίνει γράμματα. Γιατί, λοιπόν, να μην απλοποιήσουμε τις διαδικασίες εξορκίζοντας, ταυτόχρονα, και τη γρίπη !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου