Θέσεις - Απόψεις
Η στήλη θυμάται, κοντά 30 χρόνια πριν, την οργανωμένη και ενορχηστρωμένη προσπάθεια κατεδάφισης της ελληνικής γλώσσας και την ολοσχερή ανασκαφή της γενικής και σφαιρικής παιδείας. Με ταυτόχρονη ανάπτυξη της επί μέρους εξειδίκευσης και υποστήριξης ενός συστήματος που εξασφαλίζει, τάχα, το χρήσιμο γνωστικό αντικείμενο, απαλλαγμένο από περιττές γνώσεις, μέσω στοχευμένης εκπαίδευσης (άλλο παιδεία, άλλο εκπαίδευση) και το ξεφύτρωμα, σαν μανιτάρια, πλήθους ασχέτων και αχρήστων ΑΕΙ και ΤΕΙ, που το μόνο που προσέφεραν στην χώρα είναι η τόνωση του λιανεμπορίου των τοπικών κοινωνιών.
Αποτέλεσμα η πλήρης εφαρμογή της «αρχής της ήσσονος προσπαθείας», το ακαδημαϊκό 5 (υποχρεωτικά και άκοπα παρεχόμενο), η κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων, ο εκτροχιασμός όλων των πνευματικών ιδρυμάτων, ο εξευτελισμός των όρων «Καθηγητής Πανεπιστημίου» και «Πρύτανης» και , εν κατακλείδι, ο εκμηδενισμός της Παιδείας με την προώθηση ενός μοντέλου πασαλείμματος εκπαίδευσης. Κι αυτή λειψή και, κυρίως, άκρατα κομματικοποιημένη και αναίσχυντα φατριασμένη.
Όλα άρχισαν από την περίοδο που έφερε την κατάργηση της τρίτης κλίσης (αυτό, πάει στο καλό, το χωνέψαμε!), το μονοτονικό, την αντικατάσταση των «πανελληνίων» με το λιγότερο κομψό και ευφωνικό «πανελλαδικές» και του απόλυτα χασμωδικού «κάλεσμα», αντί «πρόσκληση», κ.λπ.!
Και όλα αυτά χάριν του εκδημοκρατισμού (!) και του σοσιαλιστικού νεορεαλισμού στην εκφορά του λόγου με στόχο τη λοβοτόμηση των επερχομένων γενεών και την μετατροπή αυτών σε άβουλη μάζα ρυμουλκούμενων κρατικοδίαιτων ψηφοφόρων και άκριτων χειροκροτητών των «πατρώνων» τους. Όπερ και, εν πολλοίς, επετεύχθη!
Τα αποτελέσματα γνωστά και ευκόλως αναγνωρίσιμα σε κάθε δελτίο ειδήσεων και σε κάθε «ρεπορτάζ» φερέλπιδος μαρκουτσοφόρου, υπό εκκόλαψη, ρεπόρτερ!
Θυμάμαι, πρόχειρα ως εξόχως ογκώδες μαργαριτάρι, την ημέρα των δημοτικών εκλογών πώς γνωστός ραδιοφωνικός σταθμός, ειδικευόμενος στην οικολογία, μας βομβάρδιζε μέσω νεαρού «δαιμόνιου» ρεπόρτερ, ότι ξετρύπωσε με το ελικόπτερο του σταθμού παράνομη «υλοτόμευση» !!! στην Πάρνηθα. Σε μια ώρα εκπομπής θα πρέπει να το επανέλαβε πάνω από 30 φορές! Με στόμφο και φιλαρέσκεια. Και για τον εντοπισμό του παραβάτη αλλά, κυρίως, για την ωραία λέξη που «κοτσάρισε» στο κοινό, το οποίον θα εκστασιαζόταν με το χειρισμό των ελληνικών του!
- «Μα ποιός είμαι, η Δομή είμαι»!
Τώρα, ποτέ δεν είναι αργά, κατάλαβαν τη χρησιμότητα και αναγκαιότητα των προτύπων και πειραματικών σχολείων. Και αποφάσισαν να επαναφέρουν τον θεσμό.
Αναξιοκρατίες, λαϊκισμοί και δημαγωγίες δεν περνάν στη μόρφωση. Η πνευματική ισοπέδωση μπορεί να ικανοποιεί αμόρφωτες λαϊκές μάζες, να κολακεύει την ανικανότητα και αναξιοκρατία και να φέρνει, πρόσκαιρα, ψήφους, αλλά μακροπρόθεσμα καταστρέφει την προοπτική και το μέλλον του λαού. Αυτό πληρώνουμε σήμερα, (για όσους μπορούν να δουν λίγο κάτω από την επιφάνεια και πίσω από τις λέξεις)!
Θυμάμαι, σαν αυτόπτης μάρτυς, κάποια συζήτηση μεταξύ ενός μέλους επιτροπής που έβαζε τα θέματα εξετάσεων κάποιας «πανελλαδικής», (καθηγητού Πανεπιστημίου, παρακαλώ, και διαπρεπούς Πασόκου!), τον καιρό της Ανδρεϊκής παντοκρατορίας, και ενός διαπρεπούς Έλληνα μαθηματικού.
Τα δοθέντα θέματα ήσαν εξόχως εύκολα, με αποτέλεσμα να αριστεύσει, μαζί με τους καλούς μαθητές και πλήθος κακών. Άντε μετά να βρεις τους πραγματικά άξιους, όπως απαιτούν οι πάσης φύσεως κατατακτήριες εξετάσεις.
Ο μαθηματικός, λοιπόν, ρωτούσε τον κύριο καθηγητή Πανεπιστημίου.
- Μα γιατί βάλατε τόσο εύκολα θέματα; Πως θα ξεχωρίσετε τον καλόν από τον μέτριο; Την ήρα από το στάχυ;
Θαυμάστε απάντηση καθηγητού Πανεπιστημίου.
- Μα, για να γράψει και το παιδί του φτωχού, αγαπητέ μου!
Με τέτοια μυαλά και τέτοιες πολιτικές και πρακτικές το καράβι της χώρας τσακίστηκε στις ξέρες και χάνονται τρεις γενιές, τουλάχιστον, στην αμορφωσιά, τον σκοταδισμό και, εν τέλει, τον παραλογισμό και την υπανάπτυξη!
Απαιτείται να το ξαναστήσουμε το μαγαζί από την αρχή! Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Και η αρχή και βάση των πάντων είναι η Παιδεία. Η σωστή Παιδεία.
Η στήλη έχοντας τελειώσει ένα τέτοιο, πρότυπο, σχολείο και γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τη διαφορά μεταξύ «μείζονος» και «ήσσονος» προσπαθείας, καθώς και την ενθάρρυνση, καλλιέργεια και υποστήριξη της πνευματικής ανωτερότητος, πέραν από όποιες συμπλεγματικές, «θολοκουλτουριάρικες», ψευτοπροοδευτικές σαχλαμάρες, χαιρετίζει την απόφαση να ξαναγυρίσουμε στη στέρεα βάση της σωστής παιδείας, μέσω προτύπων και πειραματικών σχολείων. Στην επιλογή των πνευματικά αρίστων, την εντατικοποίηση των σπουδών και την ποιοτική παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης. Η χώρα χρειάζεται νέες πνευματικές ατμομηχανές, αφού οι πιο παλιές έχουν παροπλιστεί η αχρηστευθεί και οι νεώτερες…..ας μην το συζητάμε καλύτερα!
Το αξιοπερίεργο είναι ότι το έργο αυτό το επωμίζεται μία Υπουργός ημιμαθής, την οποία, εκτός των άλλων, βαρύνει μια πρόταση που είχε διατυπώσει παλαιότερα. (Δυστυχώς γι’ αυτήν κάποιοι διαθέτουν μνήμη!)
-Να καταργηθεί το ελληνικό αλφάβητο και να χρησιμοποιούμε το λατινικό!
Φαίνεται πως στις στρατιές και τα μιλιούνια των πάσης φύσεως «συμβούλων» που στοιβάζονται στα υπουργεία και λυμαίνονται τον κόπο και ιδρώτα του στραγγισμένου λαού, κάποιοι αξίζουν το «παντεσπάνι» που τρώνε. Πού και πού, πετούν και καμιά καλή ιδέα!
Πέραν της ανοησίας του αμερικανοκίνητου τίτλου του Υπουργείου, «…δια βίου μάθησης»!, (λες και η Υγεία, η Ασφάλεια και τόσα άλλα απαραίτητα στη ζωή του πολίτη, έχουν ημερομηνία λήξεως), στην συγκεκριμένη πρόταση έπεσαν διάνα.
Μακάρι να περπατήσει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου