Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Τα «κόκκινα δάνεια» και τί ο μύθος δηλοί!



- Μωρέ κάτι μυρίζει; Τί να’ ναι άραγε, λες να 'ναι εκλογές;
- Φέσι, φέσι καλό, πάμε βάρκα γιαλόοοο!
 
   Ανακοινώθηκε κούρεμα, μέχρι 50%, στα κόκκινα δάνεια και χαράς ευαγγέλια στους βαριά οφειλέτες! Σε όσους η ανάποδη συγκυρία, η κακοδαιμονία, αλλά και η άφρων διαχείριση, έριξε το καράβι της επιχείρησής τους στα βράχια του υπερβολικού δανεισμού και τα άγρια νύχια των Τραπεζών. Όμως όχι μόνο γιά τους έντιμους επιχειρηματίες κι εμπορευόμενους που ατύχησαν, αλλά και γιά όλους τους συστηματικούς μπαταξήδες της χώρας. Αυτούς που στοχεύουν στην αρπαχτή και το… πέρα βρέχει!
  

   Η υπόθεση αυτή θυμίζει γενικώς την ανάλογη τακτική -όλων των κυβερνήσεων- στο θέμα των αυθαιρέτων. Με τις νομιμοποιήσεις, τακτοποιήσεις, εξαιρέσεις από την κατεδάφιση, διευθετήσεις, ή ό,τι άλλη ονομασία και διαδικασία σκαρφίζονται οι σοφές κεφαλές του Οικισμού, προκειμένου ν’ αποφύγουν την ακυρότητα του ΣτΕ στην καταφανή καταπάτηση της αρχής της ισότητος των πολιτών. Όπου όποιος πληρώνει αποκτά τελικά, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, μεγαλύτερο του επιτρεπομένου ακίνητο. («Εγώ με τον παρά μου…. γ… και την κυρά μου»! που λέει η σοφή παροιμία). Οπότε ενθαρρύνεται η αυθαίρετη δόμηση και, εν όψει κάποιας μελλοντικής και βεβαίας «νομιμοποίησης», (ή όπως αλλιώς βαφτίσουμε τη λοβιτούρα), η Ελλάδα γέμισε αυθαίρετα κτίσματα! Έτσι, με τέτοια ωραία κι... «ευεργετικά» μέτρα άντε μετά να πληρώσει κανείς δόση δανείου. Ακόμη κι ο πιό καλοπληρωτής, αφού θα μπορεί… «κοκκινιζόμενος» να γλυτώσει μέρος του χρέους, θα ήταν πολύ  μεγάλο κορόιδο αν φανεί συνεπής κι αν πληρώνει τα δάνειά του.

    
   Ειδικότερα σε μένα, η υπόθεση θυμίζει έναν σοφό γέρο επιστάτη, Κεφαλλονίτη, που είχα παλιά σε οικοδομή, ο οποίος μου έλεγε:
- Παιδί μου, αν θέλεις να προκόψεις, τα παλιά σου χρέη δεν θα τα πληρώνεις ποτέ!
- Αλήθεια, μπάρμπα-Σπύρο; Και τα καινούρια; Τι θα κάνω μ’ αυτά;
- Αυτά, παιδί μου, θα τ’ αφήνεις να παλιώνουν!


   Αχ’, μωρέ μπάρμπα-Σπύρο Λειβαδά. Αν σ’ άκουγα τότε, η ζωή μου τώρα θα ήταν, οπωσδήποτε, καλύτερη!

   Πάντως ο μπάρμπα-Σπύρος, εκεί πάνω που είναι, σίγουρα θα χασκογελάει με το πόσοι θ’ ακολουθήσουν σήμερα τη σοφή συμβουλή του.

1 σχόλιο:

  1. Και εγώ ο βλάκας κόβω τον λαιμό μου κάθε μήνα να πληρώνω την δόση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή